keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Musik auf Deutsch

Ajattelin kirjoitella pienen postauksen sakankielisisestä musiikista. Pitkällisen etsinnän tuloksena olen onnistunut löytämään muutamia kivoja artisteja, joiden levyjen metsästyksen toivon aloittavani pian. Muistaakseni kirjoittelin jo aikaisemmin siitä miten radiossa ei juurikaan soitetan saksankielistä musiikkia. Sama ongelma vaivaa edelleen, mutta onneksi Youtube tuntuu tuntevan mut maioniosti ja se osaakin suositella milloin mitätin hyviä juttuja.

Keiner mag Faustmann
Ihan ensimmäiseksi mun uusin löytö ja uusin rakkaus eli Keiner mag Faustmann. Keiner mag Faustmann on saksalais-itävaltalainen duo, jolta on ihan vasta tullut eka levy. Mä löysin tän bändin ihan vahigossa kun kuuntelin Radio Wieniä josta sattui juuri tulemaan Keiner mag Faustmannin livekeikka. Se oli kyllä rakkautta ensikuulemalta.
Viime lauantaina mä olin katsomassa Keiner mag Faustmannia livenä ja voi ei miten söpöjä ne oli! Molemmat jäsenet vaikutti ihan super sympaattisilta ja aidoilta siellä lavalla. Koko keikan ajan mulla oli sellanen pöhkö hymy huulilla (oon ehkä vähän rakastunu Robi Faustmanniin krhm) ja nyt toivon että kerkeän näkemään Keiner mag Faustmannin vielä uudestaan livenä jossain.
Koska eka levy on vasta tullut, ei tältä bändiltä kauheasti löydy biisejä mistään. Youtubessa on kuitenkin pari, joten tässä linkit niihin. Kuunnelkaa ihmeessä!
Wien-Berlin
Stück von mir
Keiner mag Faustmannilla on myös ihanat nettisivut: http://www.keinermagfaustmann.com/!

Kuva täältä


Tim Bendzko
Tim Bendzkoa mä olen kuunnellut jo jonkun aikaa, mutta vasta uuden levyn myötä oon innostunut siitä ihan kunnolla. Ihan ensimmäisenä mä ihastuin In dein Herz-biisiin. Tim Bendzkolla ei ehkä ole mitenkään kovin erikoista musiikkia, mutta musta se on hurjan suloista ja kivaa poppia. Haastettelujen ja Facebookissa olevien videoiden perusteella Tim vaikuttaa myös ihanalta persoonalta.
Jotenkin tämä musiikki sopii musta erityisen hyvin vanhoissa ratikoissa istumiseen. Jos ei ole ratikoita tarjolla bussit tai junatkin käy. Tim saattaisi olla myös hyvää sunnuntaipyöräilymusiikkia!
Tässä linkki muutamaan kivaan biisiin:
Du warst noch nie hier
Wenn Worte meine Sprache wären
Sag einfach Ja

Kuva täältä
Päätinkin jakaa tästä aiheesta kirjoitamisen muutamaan postaukseen, niin pääsen käyttämään sanoja ihana, söpö ja sympaattinen uudelleen muiden artistien kohdalla.

P.S. Myös Sonja on kirjottanut tästä aiheesta. Kannattaa lukaista, koska Sonjan musiikkimakuun kuuluu muutakin kuin söpöjä kiharatukkaisia mieslaulajia. Kyseiseen tekstiin pääset tästä: http://www.lily.fi/blogit/neuletakit/musik-auf-deutsch



2 kommenttia:

  1. Mutta onko mitään ihanampaa kuin kiharatukkaiset laulajapojat? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei! Ne on just parhaita. Kiharatukkasuus varmaan korreloi laulutaidon kanssa jotenkin.

      Poista