lauantai 9. helmikuuta 2013

Die Ferien

En voi uskoa että on jo lauantai. Vastahan mä viikko sitten keräsin kimpsuni ja kampsuni ja muutin Sonjalle keittiöremonttia pakoon. Ja nyt keräilen taas tavaroitani kasaan Sonjalta, ja siivoilen paikkoja. Uskomatonta miten nopeasti aiak välillä menee... No joka tapauksessa, lomaviikkoni aikana olen muun muassa:

- käynyt kellomuseossa, koska sinne oli ilmainen sisäänpääsy
Kellomuseo oli ihan söpö, vaikka oltiinkin Marian kanssa ihan iloisia ettei maksettu sisäänpääsystä mitään. Museo oli aika pieni, ja sen kiertämiseen meni noin puoli tuntia. Ehkä jos kellot kiinnostaa enemmän, niin aikaakin voi mennä enemmän. Me vaan tyydyttiin ihastelemaan kaikkia ihania koristeellisia taskukelloja ja muita.

- syönyt sushia
Nam! Musta on tullut ihan sushihullu täällä. 

- leiponut sämpylöitä ja Runebergin torttuja
Jyväskylässä asuessani minä ja mun kämppis leivottiin aina yhdessä sämpylöitä. Täällä se tapa on jäänyt, mutta nyt päätin virvoittaa sen henkiin uudestaan. Runebergin torttuja piti leipoa tottakai! Helmikuu on ihan huippu kuukausi kun on niin monta päivää jolloin voi ihan syystä leipoa ja herkutella.

- nauttinut rajattomasti telkkarin katselu mahdollisuudesta
Joo tähän se suurin osa mun lomasta on mennyt.

- kirjoittanut lehtijutun
Tyytyväinen Milja ilmoittautuu!

- aloittanut B1+ saksan kurssin
Saksan opiskelumotivaatio on nyt hieman karkuteillä, mutta ehkä se sieltä vielä palautuu. Ainakin muut kurssilaiset vaikuttaa ihan kivoilta, ja tuntejakin on vähän vähemmän kuin viime kerralla. 

- eksynyt
Onnistuin myöhästymään ensimmäiseltä saksan tunnilta, koska tie jota pitkin piti kävellä oli kamalan hämmentää. Onneksin olin piirtänyt itselleni vallan hienon kartan, jonka avulla (ihme kyllä) löysin sitten loppujen lopuksi perille

- käynyt Marialla
ja hämmästellyt miten kaukana joku voikaan asua.

- nukkunut super pitkiä yöunia
Kuinka onnelliseksi voikaan ihmisen tehdä se kun saa vaan nukkua ja nukkua, niin pitkään kuin huvittaa?

On ollut kyllä kiva kun on saanut olla ihan omassa rauhassa, ja kokkailla mitä haluaa sekä tietysti nukkua niin pitkään kun haluaa. Vähän tylsää että työt jatkuu taas ensi viikolla, mutta onneksi Sanni tulee jo kahden viikon päästä tänne, niin on taas jotain mitä odottaa. Nyt on pakko ruveta imuroimaan, että saan lähdettyäkin johonkin vielä tänään. 

2 kommenttia:

  1. Mitä töitä sä teet?:)Ja eikö viikot menekin ihan supernopeasti? Mä aina ensin huomaan et hei on maanantai ja seuraavan kerran havahdun sunnuntai iltana, että kohta on taas maanantai :D

    VastaaPoista
  2. Mää oon au pair, eli laitan ruokaa, siivoan ja oon lapsenvahtina. http://milperimulperi.blogspot.co.at/search/label/ty%C3%B6t tässä on vähän tarkempi postaus aiheesta jos kiinnostaa lukea :)
    Joo en tajua mihin nää viikot oikein katoaa! Taas on lauantai, enkä tiiä mitä alkuviikolle tapahtu :D Joo hahah mullekin käy noin aika usein!

    VastaaPoista