keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Sitä sun tätä

Oltiin porukalla Donau Inselillä kannustamassa Saksaa voittoon. Oli ihan mahtavaa että jotkut itävaltalaiset tuli jopa onnittelemaan minua Saksan voitosta, vaikka Itävalta hävisi. Ihmiset vain ihmettelivät että miksi kannustan Saksaa jos olen Suomesta.

Nora tuli pelastamaan minut suurelta hämähäkiltä jonka löysin huoneestani. Olin kyllä itse onnistunut jo tappamaan sen kirjalla, mutta jonkun piti viedä se pois.

Meidän ruokapöydän ympärillä pörrää aina kamalasti ampiaisia. Niitä on sitten yritetty yhdessä saada lasien alle jumiin, etteivät ne häiritsisi ruokailua enempää.

Kävimme Melissan kanssa Centimeter-nimisessä ravintolassa syömässä. Sieltä saa ehkä hienoimmain ruokalistan ikinä. Listassa on kuva jokaisesta ruuasta, ja se on pidempi kuin Melissa.
Minä tilasin tällaisen fingerfood mixin. Ruokaa oli ihan valtavasti, enkä jaksanu syödä juuri mitään. Onneksi loput ruuat sai ottaa mukaan, ja Essille ja Melissalle ainakin maistui jämäruuat kun myöhemmin illalla odotimme metroa.

Tilasimme Travel-Shackissa yhdessä kannullisen sangriaa. Pillit olivat metrin pituiset ja juominen tosi hankalaa. Mutta olihan se myös hauskaa ja hyvää!

Sonjan kanssa käytiin syömässä apfelstrudelia (jälleen kerran).

Tällainen ihana talo tuli vastaan kun eilen olimme kävelyllä.

Eilen oli viimeinen lämmin kesäpäivä, ainakin näillä näkymin. Sen kunniaksi menimme ulos jäätelölle. Oli muuten todella hyvää jäätelöä!

Klausin syntymäpäivätarjoilut

Minä leivoin Klausin syntymäpäiville voileipäkakkua...

...ja muffinseja. Taustalla Klausin tekemä aivan taivaallisen hyvä suklaakakku.

Tänään olen ensimmäistä kertaa reiluun viikkoon ollut koko päivän kotona. Päästyäni mukaan vaihtariporukoihin en ole malttanut jättää mitään juttuja välistä. Tänään kuitenkin päätin että olen vain kotona ja menen ajoissa nukkumaan. Olisi kyllä tehnyt mieli lähteä johonkin, mutta onneksi päätin pysyä kotona. Nyt jo väsyttää todella paljon, vaikka kello on vasta yhdeksän. Aika monena iltana olen kotiutunut vasta puolenyön jälkeen ja eilen olin kotona vasta kolmelta, koska yöllä kotiin pääseminen olikin vähän vaikeampaa kuin luulin. No toisaalta minulla on ollut niin hauskaa, ettei se kauheasti edes haittaa.

Eilen olimme katsomassa siis jalkapalloa Donau Inselillä. Itävalta pelasi Saksaa vastaan, ja paikalla oli hirveästi jalkapallofaneja. Minä, Melissa ja Lizz kannatimme Saksaa ja etukäteen vähän jännitti että miten itävaltalaiset mahtavat siihen suhtautua. Huoli oli kyllä ihan turha. Tunnelma oli todella hyvä, eikä kukaan tullut huomauttelemaan mitään Saksan lipuista poskissamme, tai Melissan Saksapaidasta. Saksa siis voitti 2-1 ja jotkut tulivat jopa onnittelemaan minua, kun huomasivat että kannatin Saksaa. Ihan hassua. Suomessa kun erehtyisi sanomaan että kannattaa Ruotsia, niin varmasti saisi ainakin paljon huutelua osakseen. Täällä kaikki olivat kuitenkin vain todella hyvällä tuulella.

Yksi asia mikä minua ärsyttää täällä aivan suunnattomasti on tupakointi. Täällä melkein joka paikassa saa polttaa. Jokaisen ulkona vietetyn illan jälkeen kaikki vaatteeni lemuavat ihan tupakalle. Samoin hiukset. Välillä haju ei lähde pois edes ekalla pesu kerralla. Klubeilla on aina ilma ihan sakeana tupakansavusta. En ymmärrä mikseivät ihmiset voi mennä ulos polttamaan. Olisiko se niin suuri vaiva? Tyhmää pistää kaikki vaatteet aina pyykkiin ihan vain siksi että ne lemuavat tupakalle. Yleensä hajua ei edes illan aikana huomaa, mutta esimerkiksi viime viikonlopun jälkeen koko huoneeni lemusi tupakansavulle. Suurin osa ihmisistä on täällä ns. sosiaalisia polttajia. He eivät yleensä polta, mutta ollessaan ulkona muiden kanssa hekin polttavat. Todella ärsyttävää kun ei itse polta.

Tänne tuli tänään syksy. Uskomatonta mutta totta, ulkona on satanut vettä koko päivän. Eilen olin sortseissa ja t-paidassa ulkona koko yönkin, mutta tänään piti laittaa päälle villapaita ja farkut kun saatoin Noran bussipysäkille. Syksyn tulo ei sinäänsä varsinaisesti haittaa, onhan kesä minun osaltani jatkunut jo paljon pidempää kuin mitä se olisi ollut jos olisin Suomessa. Sade sen sijaan ei kuulu yhtään lemppariasioihini. Lisäksi pimeys alkaa heti jotenkin masentaa ja olenkin täällä sytytellyt kynttilöitä ja lamppuja pitkin päivää. Toivottavasti sateet eivät jatku pitkään!

Nyt voisin mennä nukkumaan. Ihanaa kerrankin keretä nukkua enemmän kuin kuusi tuntia! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti