torstai 17. tammikuuta 2013

2012

Löysin monestakin blogista erään edellisvuoteen liittyvän kyselyn, johon itsekin haluaisin vastata. Kysymyksiä oli kuitenkin niin paljon, että päätin karsia osan pois. Kuvat ovat satunnaisia otoksia Suomen lomaltani. 

Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana? Olen, olen ja vieläpä monen monta. Mulle tää ystävien ja kavereiden välinen ero on aina ollut vähän epäselvä, mutta olen saanut muutaman todella hyvän ystävän ja paljon kavereita. Kun tulin Wieniin, olin tosi huolissani siitä että saanko täältä kavereita ja löydänkö ketään jolle voisin aina kertoo kaikki hulluimmatkin jutut. Onneksi mun huolet osoittautu ihan turhiksi!




Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt? Joo paljonkin. Muutin Wieniin, valmistuin, kirjoitin ylioppilaaksi, puoleen vuoteen en ole käynyt koulussa, olin ilonen kun saavuin viiden kuukauden jälkeen Jämsään (en ois tätä uskonut tapahtuvan), luin kirjoja saksaksi, olin kesän töissä ja kävin Bratislavassa.



Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta? Ruisrock, juhannus, Wieniin muutto, Pappalassa vietetyt illat, joululoma, kaikki ne kivat illat Sonjan luona, Bratislava, valmistujaiset, se kun Sanni tuli Suomeen, koko se puoli vuotta jonka asuin Tuulin kanssa (esimerkiksi postinkantajan vakoileminen oli ehkä näitä vuoden kohokohtia).  

Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana? No ainakin omasta mielestäni musta on tullut vähän rohkeampi monenkin asian suhteen. En ehkä myöskään oo enää niin kauhean kiihkeä ja järjetön niin kuin joskus oon ollut ;)

Kuka oli paras uusi tuttavuus? En voi sanoa vaan yhtä, mutta kesän työkaverit ja ne monet ihmiset jotka oon tavannut täällä ollessani.


Irtokarkkirakkaus. Wienistä ei saa irtokarkkeja, joten ilo oli ylimmillään kun sain niitä Suomessa. 

Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän? En oikeestaan tiedä. Totta kai ois ollut kiva matkustella enemmän ja käydä keikoilla ja kaikkea, mutta ei mua mitenkään liieemmin kaduta etten tehnyt jotain. Oisin voinu urheilla enemmän kylläkin...



Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit? Niitä on niin kamalan monta. Alkuvuodesta katottiin Tuulin kanssa aina Iholla ja silloin rupesin katsomaan myös Täydellisiä Naisia. Kesällä mua piristi Pretty Little Liars. Glee on ollut jo pitkään yks mun ihan lemppareista, samoin House ja Good Wife. Downton Abbey oli kyllä kans aika täydellinen ja Solsidan myös. Sonjan kanssa kateltiin Supermarjoa ja Teiniäitejä, ei pidä unohtaa niitäkään!

...entä musiikillinen löytö? French Filmsiä on ehkä tullut kuunnneltua kaikista eniten, mutta myös esimerkiksi Jake Bugg ja Jukka Poika piristi monia iltoja. Kerkesin myös rakastumaan muun muassa Fleet Foxesiin, Belle & Sebastianiin, Chisuun, Olavi Uusivirtaan ja tietty Robiniin




Mikä oli paras lukemasi kirja? Tähän mietin vastausta suunnilleen sata vuotta. En todellakaan muista kaikkia tämän vuoden aikana lukemiani kirjoja, mutta kaksi kirjaa teki muhun suuren vaikutuksen. Toinen on Mark Haddonin Harmin Paikka ja toinen on Miika Nousiaisen Maaninkavaara. Molemmat riemastutti mua todella kun luin niitä. Sitten mun on pakko mainita vielä Nälkäpeli, jonka taisin lukea kolmesti viime vuoden aikana. Se taitaa itseasiassa ohittaa nuo kaksi edellä mainittuakin nyt kun asiaa mietin.


Niin kaunista. 


Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi? Oon kyllä kattonu takuulla vaikka kuinka monta hyvää elokuvaa viime vuoden aikana, mutta päällimäiseksi on jäänyt mieleen Hobbitti. Ehkä ihan jo sikskin että sen kävin katsomassa ihan vähän ennen joulua, ja koska se oli niin vaikuttava isolta valkokankaalta kaikkinen ihanine maisemineen ja näyttelijöineen. Odotan jo innolla seuraavaa osaa! Ja tähänkin täytyy lisätä että Nälkäpelien eka osa oli musta elokuvanakin tosi vaikuttava, ja varsinkin kirjasta tehtynä elokuvana tosi onnistunut.


Joulufiilikset

Ketä kaipasit? Kaikkia ihmisiä jotka oli jossain muualla kun minä. Wienissä kaipasin kaikkia Suomen kavereita ja mun perhettä, mutta kyllä Suomessakin tuli kaivattua Sannia kun se oli Jenkeissä ja Tuulia kun muutettiin pois Jyväskylästä.

Tapasitko uusia ihmisiä? Kyllä!


Olisitko halunnut viettää enemmän aikaa kenenkään kanssa? Varsinkin joululoman jälkeen mua harmitti kun lusmuilin niin paljon kaikkien ihmisten tapaamisesta, oisin voinut siihen panostaa vähän enemmän. Tietysti on paljon ties ketä ihmisiä joiden kanssa olisin halunnut olla vaikka miten paljon, mutta oikeesti mähän haluaisin viettää kaikkien kanssa vaan koko ajan aikaa ikuisesti maailman tappiin asti joten ehkä parempi vaan olla tyytyväinen nykytilanteeseen. 


Mutta kaikenkaikkiaan vuosi 2012 oli oikein onnistunut! Toivottavasti tämä vuosi on vähintään yhtä ihana!













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti