keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Frühstücken in Wien

Breakfast + Lunch = Brunch

Musta brunssi on ehkä maailman täydellisin sana. Se kuulostaa kivalta, ja mun korvaan kauheen sivistyneeltä ja sen merkitys on loistava. En tiiä käykö joku kahviloissa ihan oikeasti vaan aamupalalla ja menee sitten muutaman tunnin päästä lounaalle, mutta mulle se ei kyllä olisi kertaakaan ollut mahdollista näitten "aamupalojen" jälkeen mitä täällä on tullut syötyä. Wienissä on ihan mielettömästi kahviloita joista saa aamupalaa tai brunssia. Osassa paikoista on lista josta voi valita mieleisensä annoksen, osassa taas on seisova pöytä josta voi syödä mitä vaan. Oon tainut käydä viidessä eri paikassa, joista lemppariksi nousi Cafe Leopoldin Frühstück Vegetarisch. Tässä nyt kuvia ja juttua kaikista muista paikoista paitsi Cafe Europasta, jossa oli seisova pöytä.

Cafe Einstein

En ollut koskaan ennen törmännyt tällaisiin kaakaosysteemeihin.

Tuo on siis tummaa suklaata, joka kastetaan kuumaan maitoon ja sinne se sitten sulaa. Ihan super hyvää, nam!

Mysliä, jugurttia ja tuoreita hedelmiä. 

Jokaiseen aamupalaan kuului appelsiinimehua.

Myslin ja jugurtin lisäksi, mun aamupalaan kuului leipää jonka päälle oli voita ja aprikoosimarmelaadia.

http://einstein.at/cms/de/

Cafe Latte

Mansikoita, viinirypäleitä, prosciuttoa ja brietä. Ah rakkautta. Tän lisäks oli vielä kaakaota, appelsiinimehua ja leipää.

http://www.caffelatte.at/cl/cl.html

Leopold Cafe

Musta Leopold Cafen aamupalojen ulkoinen olemus oli ehdottomasti kaikista houkuttelevin. Katsokaa nyt tätä! Eikö teekkin mieli syödä vaikka heti? Marjat ja hedelmät oli niin ihanan tuoreita ja herkullisia.

Eli tässä nyt sitten mun tämän hetkinen lemppariaamupalani Wienissä. Niin hyvää! Ja niin täyttävää :P

Himmelblau

Ja viimeisenä, mutta ei suinkaan vähäisempinä mun uusin tuttavuus Himmelblau-nimisen kahvilan aamupala. Tämä oli kyllä tosi herkkulinen ja ihanan kotitekoinen. Tuolla kupissa leipien alla on vielä itse tehtyä hummusta. Koko aamupala juomineen maksoi vaan jonkun kahdeksan euroa, joten siinäkin mielessä Himmelblau oli hyvä paikka. Muutenkin kahvila oli tosi söpö, ja me taidettiin istua siellä Vilhelmiinan kanssa reilu kolme tuntia. 


6 kommenttia:

  1. Ai, että täydellistä. Brunssi on maailman täydellisin keksintö. Pariisissa tuntui vain, että lihoin semmoiset kahdeksan kiloa kun söin brunssin ja miljoona muuta ateriaa päivittäin.

    VastaaPoista
  2. Joo voin vaan kuvitella :D Mää oon tässä haaveillu sellasesta ruokamatkasta Pariisiin että menisin sinne pariks päivää vaan syömään :D
    Mut joo brunssi on kyllä hieno juttu, oon oikeestaan vasta täällä oppinu mitä se koko homma meinaa, mut suosittelen menemään johonkin brunssille/aamupalalle täällä :)

    VastaaPoista
  3. Aivan ihanan näkösiä aamupaloja! Mukava katella, kun ite on syöny vaan kuivan leivän käntyn... :D Ja kuules ollaanko vielä tervetulleet kesällä Wieniin? Mun pitäis tässä viikon aikana päättää lomaviikot, niin täytyy pohtia joku päivä oikein yhessä sitä.

    VastaaPoista
  4. Voi ei Reetta :D
    Mut joo toki ootte (ketä tää me sisältää?) tervetulleita kesällä tänne! Täytyy pitää joku palaveeraus että millon tarkalleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavata! No ainakin minä ja iiduska oltas tulossa :) Kumpi sulle kävis alustavasti paremmin kesäkuun alku vai elokuun loppu?

      Poista
    2. Kesäkuun alku ehottomasti, elokuusta en tiiä yhtään että missä oon sillon :D Mut laita mulle vaikka sähköpostia tarkemmin :)

      Poista