tiistai 12. maaliskuuta 2013

Ajatuksia ja ikävöintiä

Eilen oli vaikein aamu ikinä. Vähiten siksi että mun piti nousta viideltä. Vaikeinta oli pakata ja lähteä, sekä hyvästellä Samuli. Olin sunnuntaina niin myöhään Helsingissä ettei me keretty kun vaihtaa kuulumisia ja vähän juoruja ja siltikin kerkesin nukkua vain neljä tuntia. Nyt just musta tuntuu että Suomeen jäi niin paljon kaikkea ja erityisesti kaikki. Tää onkin jotenkin ihan uusi tunne, ei musta aikasemmin näin lohduttomalta ja ikävöivältä ole tuntunut.

Toisaalta nyt päivän tässä haahuiltuani osaan taas ajatella järkevästi. Mulla on tosi iso ikävä, ja antaisin aika paljon jos saisin vaikka Samulin ja Sannin tänne mun seuraksi edes hetkeksi. Mutta onneksi kävin eilen Vilhelmiinan kanssa kaakaolla ja sitten vielä Sonjan synttäreitä juhlistamassa Pappalassa. Loppujen lopuksi mulla oli kiva päivä, vaikka aluksi tuntuikin että voisin lentää takaisin Suomeen vaikka heti.

Olen edelleen iloinen siitä että lähdin tänne. Erityisesti siksi että nyt huomasin miten paljon Suomessa onkaan kaikkea mitä täällä ei ole. Mä haluaisin taas Protun toimintaan mukaan, ja haluaisin jotenkin osallistua myös politiikkaan Suomessa. Suurin osa mun kavereista, sukulaisista ja muista tutuista on edelleen Suomessa. Ja mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä varmempi olen siitä että haluan kouluun Suomessa. T'äytin perjantaina yhteishakulomakkeen ammattikorkeakouluihin eri puolella Suomea, ja nyt vain jännityksellä odotan että pääsenkö pääsykokeisiin.

Jos joku olisi vielä puoli vuotta sitten sanonut mulle että kaipaan Suomean näin paljon, en olisi uskonut. Haaveilen edelleen ulkomailla asumisesta, mutta tämä aika Wienissä on näyttänyt miten paljon enemmän se vaatiikaan. Suomessa kaikki on niin paljon helpompaa ja kaikkia on niin tuttua, etten olekaan enää varmaa onko musta rakentamaan sitä kaikkea uudestaan jossain uudessa maassa. Onneksi mun ei tarvitse tietää tätä asiaa tässä ja nyt, ja onkin lohdullista tietää että Suomeen palaaminen ei ole lopullinen päätös.

Nyt taidan evakuoida itseni alakertaan, koska meidän takapihalta tuijottaa pelottava oranssi kissa. Varmaan suunnittelee hyökkäystä jo...

2 kommenttia:

  1. Ehkä vähän kuitenkin auttaa se, että Jämsässä oli tänän aamuna 21 astetta pakkasta, luntakin on taas useampana päivänä tullut lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa täällä oli -3,5. Jäätävää siis suorastaan. Ja keskiviikkona sato lunta. Ei tosin ehkä ihan niin paljon kun siellä.

      Poista