tiistai 5. maaliskuuta 2013

Kevät on täällä!

Täällä on ihan mahtavat ilmat ollut jo muutaman päivän. Musta tuntuu että kaikki muutkin on paljon ilosempia nyt kun ulkona on lämmin ja siellä paistaa aurinko. Hassua miten ilma voikaan muuttaa kaiken paljon kivemmaksi.


Viime viikko meni vielä aika sateisissa ja jopa lumisissakin tunnelmissa, vaikka Sanni toikin tänne sellasen henkisen auringon. Mutta nyt mä oon vannonut että menen lakkoon jos taivaalta tippuu enää yhtäkään lumihiutaletta. Oon kerennyt innostua jo niin paljon tennareista ja aurinkolaseista etten todellakaan halua kaivaa talvikenkiä enää kaapista. Munhan on tosiaan pakko tunkea ne talvikengät joka kerta kaapin perälle kun lumet alkaa osoittaa sulamisen merkkejä.


Eilen me tehtiin Sonjan kanssa taas pieni seikkailu. Kierreltiin ja kaarreltiin ympäri Wieniä ruuan toivossa. Lopulta tuli niin kova nälkä että oli pakko mennä Westbahnhofille syömään. Mutta nähtiin taas paljon uusia paikkoja (busseja ja ratikoita), joten oli hauskaa. 


Mä lennän torstaina Suomeen muutamaksi päiväksi, ja mua nyt todella huolestuttaa säätila siellä. Oon kuullut juttua (säätiedotuksia en ole uskaltanu katsoa), että siellä on lunta ja pakkasta. No talvivaatteet lähtee joka tapauksessa mun mukana Suomeen, ettei niitä tarvitse enää kesällä kuskata. Oon luonut täällä pientä matkalaukkupaniikkia, koska mulle valkeni etten ehkä ole kykenevä matkustamaan kahden matkalaukun kanssa Wienin koti - Jämsän rautatieasema väliä yksikseni. 


Kuvat on otettu eilen kun kävelin Sonjalta kotiin. Maisemat on siis ihan meidän kotinurkilta, ja kuten näkyy täällä ei ole enää lunta lainkaan. 

Kuiva maa ja tennarit <3
Tuli nyt ehkä sekavin postaus aikoihin, mutta oli pakko päästä jakamaan nämä kevätkuvat teidän kanssa. Nyt taidan lähteä nauttimaan tuosta ilmasta, koneella istumisen sijaan.

1 kommentti:

  1. Eilen aamulla oli 21 astetta pakkasta, Jämsässä siis, tänä aamuna enää 8 astetta, pakkasta siis. Lunta satoi tänään taas lisää, loppuviikoksi on luvassa lisää lunta ja pakkasta. Hyvällä tuurilla voit päästä perjantaina lunta kolailemaan ennen Kuopioon lähtöä.

    VastaaPoista