sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Linz

Sunnuntain kunniaksi pieni kuvakooste meidän taannoiselta Linzin reissulta. Linz on siis Itävallan kolmanneks suurin kaupunki ja se sijaitsee Oberösterreichissa. Linz oli vähän niinkuin mini versio Wienistä. Tosi söpö ja paljon kauniita rakennuksia. Pääkadusta tuli vähän mieleen Turku.







Me ei harmillisesti keretty kuin kävellä Tonavalle ja ihastella matkalla olevia maisemia ja taloja. Onnistuttiin myös myöhästymään meidän junasta, mutta onneksi läheinen puisto tarjosi mainion paikan brunssille.


Tonavan rannoille oli upeat maisemat, vaikkeivat vuoret nyt kuvissa niin hyvin näykään.







Linzissä oli panostettu kukkaistutuksiin ja joka puolella oli toinen toistaan kauniimpia ja värikkäämpiä asetelmia.


Mun piti tietenkin päästä virnuilemaan kukkien eteen.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille ja peukut pystyyn että mä pääsen pääsykokeisiin!

4 kommenttia:

  1. Minä, mahdollisesti tulevaisuudessa wienissä tallusteleva au pair, täällä taas :)

    Hienoa, että kerrot näistä reissu-asioista! Itävalta on aivan huippu sijainniltaan, lyhyet matkat joka suuntaan. Mikä itävallan hinta-taso mahtaa olla? Onko junailu yhtä kallista lystiä kuin vr:llä vai miten näät asian? Muutenkin nyt kun tuli raha-asioista puhe, niin miten pärjäät au pair palkalla? meneekö tili miinukselle vuoden aikana :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos oot tykännyt mun reissupostauksista! :)

      Tää on kyllä ihan mahtavalla paikalla. Pääsee vaikka mihin helposti junalla tai bussilla. Itävallan sisällä matkustaminen ei oo ihan hirveen halpaa, mutta on se halvempaa kun vr. Kannattaa hankkia sellanen Vorteilscard, sillä saa alennuksia kaikista öbb:n junista. Westbahnilla on kans usein hyviä tarjouksia. Esim. Linziin makso sinne ja takasin liput kakskymppiä. Bratislavaan pääsee seitsemällä eurolla, ja toi meidän Ljubljana-Zagreb-matka makso yhteensä noin satasen.

      Mä oon pärjänny mun palkalla ihan okei, ja mun ymmärryksen mukaan mulla on kaikista pienin palkka. Matkoihin sun muihin oon käyttänyt mun viime kesän kesätyörahoja, mutta muuten sillä pärjää ihan hyvin. Muutenhan täällä on halvempaa kun Suomessa. Ainakin ulkonasyöminen ja juominen siis :D

      Poista
  2. bongasin sun blogin ja aattelin kysyä et kauan oot itävallassa? ite oon tullu just tänne ettimään töitä ja sun blogista on ollu paljon apua kun oon etiskelly nähtävyyksiä ym. :)

    http://pbreakout.blogspot.co.at/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että on ollut apua! :)
      Oon täällä vielä heinäkuun puoleenväliin asti, sitten lähden takas Suomeen. Eli en enää kovin kauaa.
      Toivottavasti löydät pian töitä! :)

      Poista