perjantai 31. toukokuuta 2013

Viime aikoina tapahtunutta

- French Films
Me oltiin Sonjan kanssa katsomassa French Filmsiä Chelsea-nimisessä pubissa. Oli kiva keikka, ja mä jaksan edelleen ilahtua ja innostua suomea puhuvista ihmisistä. Oli hauskaa ajatella että me oltiin Sonjan kanssa melko varmasti ainoat jotka ymmärsi bändin jäsenten suomenkielisetkin puheet. French Films on kyllä  mahtava bändi, senkin löysin kiitos Youtuben joka osaa suositella mulle kaikkea hyvää. Varsinkin kesä, festarit ja French Films on asioita jotka kokisin mielelläni uudestaankin. Nyt Chelseaan oli tainnut kokoontua kaikki Wienin hipsterit, jotka "tanssi" tosi coolisti samalla kun mulla oli aivan omat riemupippalot käynnissä. Mulla oli joka tapauksessa kivaa ja sehän on tärkeintä.

- Euroviisut
Mun vuoden kohokohta eli Euroviisutkin oli ja meni. Yllättäen mun suosikit (kuten Ruotsi, Islanti ja Italia) ei taaskaan pärjänny, puhumattakaan mun pettymyksestä sille että Romanian Cezar ei voittanu. Voi itku ja parku, oisin mielelläni kuunnellu sitä biisiä radiosta koko kesän. Me pidettiin semifinaalikatsomot Sonjalla, ja finaalia olin katsomassa Vilhelmiinan kaverin luona grillibileissä. Oli kivaa, vaikka huomasinkin että muut ei ollu selvästikään läheskään niin innoissan viisuista kun minä. No, kaikki ei vaan ymmärrä hyvän päälle.

- Feiertagit
Toukokuu on kyllä salaperäisten lomapäivien kuningas. Tässä kuussa ei montaa kokonaista viikkoa ole tainnut olla. Oonkin jo alkanut tottua näihin kolmepäiväisiin viikkoihin. Ilmeisesti näillä vapaapäivillä on jotain tekemistä Jeesuksen ylösnousemuksen kanssa. Tarkat faktat on multakin vähän hukassa. Mun au pair lapsosenikin oli ihan järkyttynyt kun yksi viikko olikin täysin normaali, ja kouluun piti mennä viitenä päivänä.

- Marre
Mun au pair-perheen entinen au pair Marre kävi täällä viikon visiitillä ilahduttamassa ainakin mua kovin. Oli hauskaa kun oli seuraa kotona päivisinkin. Suomessa me ei oltaisi takuulla ikinä tutustuttu, ja jos oltaisinkin sattumalta tavattu tuskin meistä ois kummemmin kavereita tullut. Täällä taas meistä on tullut tosi hyviä kavereita ja Marre on musta yksi maailman ihanimmista ihmisistä.

- Marian läksiäiset
Yksi mun ihan ekoista ystävistä täällä lähtee tänään takaisin Suomeen ihan kokonaan. Maria on eka mun suomalaisista kavereista joka lähtee pois ja se tuntuu tosi oudolta. Marian kanssa meillä klikkasi heti kun me ekan kerran tavattiin ja ollaan ekoista Apfelstrudeleista asti oltu hyviä kavereita. Mulla on nyt jo ikävä Marian tapaa nauraa ensin vartti sen omille jutuille ennen kuin se saa kerrottua meille muille, että mikä oli niin hauskaa. Vaikka olen tosi huono pitämään yhteyttä ihmisiin, toivon todella paljon että saan Marian kohdalla tehtyä poikkeuksen!

- Pääsykokeet ja Suomi kutsuu
Mä sain vihdoin tietää päässeni mukaan kaikkiin neljään pääsykokeeseen joihin hain. Huomenna mä lennän siis Suomeen, ja maanantaina mulle saa lähettää kaikkia onniviboja ja telepaattisia onnenpotkuja että kaikki menee hyvin! Nyt mun pitäis pakata, mutta sen sijaan katselen toinen toistaan älykkäämpiä Youtube-videoita ja kiroan jo monta päivää jatkunutta sadetta. Se on kumma miten tekis hirveesti mieli mennä lenkille, uimaan, piknikille ja niin edelleen just sillon kun vettä tulee kaatamalla.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti