maanantai 22. lokakuuta 2012

Työpäivä

Ajattelin nyt kertoa millainen normaali "työpäiväni" täällä on. Työpäivä on hipsuissa siksi, etten oikein edes koe tätä työksi, kun minulla on niin vähän hommia.

Aamut

Jos minulla on saksan tunti aamulla, herään 6.30. Tai ainakin suunnitelmissani on herätä siihen aikaan, välillä vähän torkkunappula ja viiden minuutin lisäunet houkuttelee enemmän. Kun sitten pääsen ylös sängystä koitan mahdollisimman nopeasti ratkaista hius-, naama-, ja vaatekriisit. Seitsemän aikoihin menen alakertaan laittamaan aamupalan pöytään. Aamupalan on oltava pöydässä valmiina 7.15. Yleensä laitan pöytään leipää, juustoa, kinkkua, kurkkua, voita, maitoa, mehua ynnä muita normaaleja aamupalatarvikkeita. Jos minulla ei ole saksaa voin nukkua seitsemään asti.
Aamuisin teen myös Noralle ja itselleni eväät ja katson että Nora lähtee kouluun. 8.15 minun pitää lähteä saksan tunnille. Yleensä siivoan aamuisin keittiön, eli täytän tiskikoneen ja tiskaan astioita.

Päivät

Maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin olen yhdeksästä kahteentoista saksan kurssilla kansalaisopistolla. Jos minulla ei ole saksaa olen yleensä kotona ja katson telkkaria, olen koneella, silitän, käyn lenkillä ja luen kirjoja. Ainut homma jota minun oikeasti pitääkin tehdä on vaatteiden silittäminen. Aluksi en tykännyt vaatteiden silittämisestä ythään, mutta nyt olen pikku hiljaa alkanut rutinoitua siihen. Laitan jotain kivaa musiikkia soimaan ja jammailen yksikseni silitysraudan kanssa. Viimeisen kuukauden olen tainnut joka kerta silittäessäni kuunnella Coldplayn Mylo Xylotoa. Joka kerta se kuulostaa jotenkin erilaiselta... Mutta takaisin silittämiseen! Kauluspaidat saavat välillä hermot edelleen kiristymään, mutta omasta mielestäni olen kehittynyt huomattavasti siitä millainen olin aluksi. Ekoilla kerroilla paidoissa ei takuulla huomannut mitään eroa silitetyn ja silittämättömän välillä, mutta nyt jonkinlainen ero on jo havaittavissa.Vuoden päästä olen takuulla mestarisilittäjä!
Joskus saatan myös lähteä kavereiden kanssa kahville, syömään tai katselemaan paikkoja. Täällä on edelleenkin niin paljon nähtävää ja uusia paikkoja, että tekemistä kyllä riittää.

Iltapäivät

Iltpäivisin minun pitää olla kotona noin 15.30. Nora tulee koulusta kotiin viimeistään neljältä. Sitten puuhastelemme jotain yhdessä, tai Nora tekee läksyjä tai on ulkona kavereidensa kanssa. Iltapäivät menevät yleensä nopeasti ohi, koska puoli kuuden aikoihin alan jo laittamaan ruokaa.

Illat

Ruuan pitää olla valmiina noin 18.30, joten puoli kuuden aikaan alan tekemään ruokaa. Saan yleensä kokkailla mitä haluan, niistä aineista mitä kaapeista sattuu löytymään. Välillä en jaksa tehdä mitään kovin ihmeellistä, mutta josksu innostun tekemään esimerkiksi perunalettuja tomaattitäytteellä. Laitan ruokaa tiistaisin ja keskiviikkoisin, koska perheen äiti ei ole niinä päivinä kotona. Muulloin ruuan tekee joku muu. Klaus tulee kotiin 18.30, jonka jälkeen minulla on vapaa-aikaa seuraavaan aamuun asti. Välillä olen kotona, välillä lähden ulos kavereiden kanssa.

Viikonloput

Viikonloput ovat käytännössä aina täysin vapaita. Saan mennä ja tulla miten haluan, ja nukkua niin pitkään kuin huvittaa. Erityisesti tämä nukkumisasia ilahduttaa minua kovasti! Yleensä viikonloput menevätkin minulla kavereiden kanssa museoissa, nähtävyyksillä, ravintoloissa ja pubeissa. Välillä tuntuu että käyn kotona vain nukkumassa.

Työt

Ylhäältä saakin varmasti jo aika hyvän käsityksen siitä mitä työhöni kuuluu. Tärkeimpiä hommia on siis aamupala, eväät, silitys, ruuanlaitto ja Noran kanssa oleminen. Työni on oikeasti aika helppoa ja vapaa-aikaa on ainakin tarpeeksi. Mitään vaikeita tai hankalia hommia ei ole, joten tykkään kyllä tosi paljon. Aika rentoahan tämä oikeasti on, ja välillä tuntuu että pitäisi tehdä jotain ihan vaan tekemisen takia.

P.S. Sain tänään saksan tunnilla takaisin "esseeni" aiheesta Mein Tag. Koko tekstissä ei ollut kuin yksi punakynä merkintä ja sekin oli oikein merkki tekstin lopussa. Nyt olen aika ylpeä itsestäni ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti